Continental Garden Trains
Guests can read but log in to post
Continental Garden Trains

For the average enthusiast of trains in garden scale.
 
PortalPortal  HomeHome  RegisterRegister  Log in  

Share | 
 

 anyone identify?

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
mikeyh

avatar

Location : Dordogne France

PostSubject: anyone identify?   Thu May 07, 2009 3:43 pm

Can anybody identify this locomotive?



Mikey
Back to top Go down
Carl Hibbs
Admin
avatar

Location : Haute Normandie - visitors welcome

PostSubject: Re: anyone identify?   Thu May 07, 2009 7:04 pm

In the words of the great Ray Davies....

"Yeah, you really got me now.......
You got me so I cant sleep at night

You really got me"


Exclamation

The famous successful French steam railmotor (automotrice à vapeur) is a Purrey.
This is not one of those I would say.

There were others like Serpollet and Turgan et Foy.

But as a long shot I would say that this is a Sentinal looking at those louvres. There were a number of metre gauge Sentinals built for France and elsewhere.

By the way I know you Mikey were on the quest for early I/C railcars and we said that none or very few existed before 1920.

Well I found that Turgan et Foy steam railcars were converted for petrol before 1920.
sadly no pics at this stage.

I also found this in the USA.
Gasoline railcar


Last edited by carl hibbs on Thu May 07, 2009 7:13 pm; edited 1 time in total
Back to top Go down
Bearcastle

avatar

Location : Brie

PostSubject: Re: anyone identify?   Thu May 07, 2009 7:07 pm

Résultat de mes recherches Very Happy .

C'est trés certainement la ligne de tramway -> Les Avenières/la tour du pin.

Compagnie : TOD puis Sud-France puis VFD

Locomotives constructeur Pinguély de lyon

les locomotives

Toutes les machines ont été construites par la firme lyonnaise Pinguély. Elles avaient une particularité, elles possédaient deux cabines de conduite, une à l'arrière et l'autre à l'avant sur le tablier, devant la cheminée. La visibilité du mécanicien qui conduisait était ainsi améliorée.

Elles étaient du type "030" tender.


Lien wikipedia avec tout les détails :

http://fr.wikipedia.org/wiki/Tramways_de_l%E2%80%99Ouest_du_Dauphin%C3%A9


Autre site avec l'historique et quelques photos :

http://roybon.fr/cms_roybon/index.php?page=l-ancien-chemin-de-fer


Socièté Pinguély

Pinguély
Un article de Wikipédia, l'encyclopédie libre.
La firme Pinguély était une entreprise de construction de matériel de chemin de fer, basée à Lyon. Son activité commença à la fin du XIXe siècle siècle pour finir dans les années 1930.
Production
La production est d'environ 350 locomotives, la majorité est à voie métrique. Elles était destinées aux réseau de tramways et de chemin de fer à voie étroite.

Inventaires des locomotives : http://demophile1.free.fr/Pinguely.doc

Le site suivant est sensé avoir un plan original d'une Pinguély, mais je n'accéde pas à tout.

http://www.le-tramway-de-la-drome.com/



Le dernier lien est pour Carl, j'ai trouvé une photo avec une machine qui ressemble à ton diesel Smile

http://fr.wikipedia.org/wiki/Voies_ferr%C3%A9es_du_Dauphin%C3%A9

Et le dernier site permet d'acceder à plusieurs lien concernant les chemins de fer secondaire.

http://www.trains-fr.org/


Laurent


Additif : il existe encore une pinguély en france site avec photos :

http://pagesperso-orange.fr/trainduvivarais/Bicabine%2031.htm
http://pagesperso-orange.fr/trainduvivarais/les_locomotives_a_vapeur.htm


Additif 2 : matériel classé monument historique avec lieu de conservation (en fouillant dans le site on trouve son bonheur)

http://www.culture.gouv.fr/public/mistral/palissy_fr?ACTION=RETROUVER_TITLE&LEVEL=1&GRP=0&REQ=%28%28locomotive%29%20%3aTICO%2cCATE%2cDENO%2cPDEN%2cREPR%20%29&USRNAME=nobody&USRPWD=4%24%2534P&SPEC=9&FIELD_1=Cpal5&VALUE_1=&FIELD_2=EDIF&VALUE_2=&FIELD_3=Cpal1&VALUE_3=locomotive&FIELD_4=Cpal2&VALUE_4=&FIELD_5=Cpal3&VALUE_5=&FIELD_6=REPR&VALUE_6=&FIELD_7=Cpal4&VALUE_7=&FIELD_8=Adresse&VALUE_8=&FIELD_9=DOSURLP&VALUE_9=%20&SYN=1&IMAGE_ONLY=&MAX1=1&MAX2=1&MAX3=200&DOM=Tous

Last additif other pictures of some Pinguély :

http://www.petitrain38.net/stsimeon.htm


Last edited by Bearcastle on Thu May 07, 2009 7:56 pm; edited 5 times in total
Back to top Go down
http://scfbrie.webs.com/
Carl Hibbs
Admin
avatar

Location : Haute Normandie - visitors welcome

PostSubject: Re: anyone identify?   Thu May 07, 2009 7:12 pm

Merci Laurent,

TD = Tramway de la Drome...

Je n'ai pas connu que Pinguley a fabriqué les automotrices à vapeur.

The big green bogie diesel in one of the links from Laurent is a Brissonneau and Lotz. Very powerful and efficient in their day. One still serves on the CF de Provence.
Back to top Go down
mikeyh

avatar

Location : Dordogne France

PostSubject: Re: anyone identify?   Thu May 07, 2009 7:54 pm

Et merci aussi Laurent. J'ai l'histoire de cette ligne et tous les autres loco je connais, mais cette Pinguelly est un petit different n'est ce pas?

desole mauvais Francais!!

Mikey
Back to top Go down
mikeyh

avatar

Location : Dordogne France

PostSubject: Re: anyone identify?   Thu May 07, 2009 8:10 pm

thanks for that link Carl. Not unlike my little draisine. My 'research' suggests that whilst it is true that before 1920 no railcar design was commercially viable, they were being developed at least ten years before,,Mr Laborie himself took over the draisines used to transport tourists at Royan in 1911 and added a larger petrol (essence) engine, but due to the weak carrying capabilities they were never put into use EXCEPT that the directors of a few lines used them for transport and they were furnished to very high standards. Again at the moment I cant find any pics but I'm working on it!!

Mikey
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: anyone identify?   

Back to top Go down
 
anyone identify?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Continental Garden Trains :: Continental Garden Trains index :: Full size 1:1 trains-
Jump to: